X
Cum economisești bani din propriul business? ⋆ Bankata

Cum economisești bani din propriul business?

Ați fi surprinși cât de mulți bani sunt irosiți într-o firmă, uneori, pur și simplu, pentru că unele cheltuieli par minore sau pentru că antreprenorii nu se documentează suficient de mult. Firmele mici și chiar și mijlocii trebuie să stea în permanență cu garda sus, pentru că sunt vizate de creșterea cheltuielilor, de aceea controlul costurilor este mai important decât orice.

Drept care, ne-am propus să vă prezentăm metodele care vă vor arăta cum vă puteți reduce costurile de business și, automat, cum vă puteți îmbunătăți afacerea. Veți observa că o simplă analiză lunară a costurilor va duce la eliminarea celor care nu sunt neapărat necesare.

Bun, dar să vedem cum putem reduce efectiv cheltuielile. În primul rând, ar fi interesant de analizat cât ați putea să economisiți din cheltuielile pe care le faceți cu spațiul în care vă desfășurați activitatea.

 

1. Bugetează corect resursele

Este adevărat că imaginea vinde, iar mulți sunt tentați să își închirieze spații cât mai centrale pentru a crește în ochii clienților, însă acest lucru nu întotdeauna aduce beneficiile scontate. Cu clienții vă puteți întâlni “central” la cafenele, iar spațiul pentru birou îl puteți muta într-o zonă mai accesibilă din punct de vedere al chiriilor. Sau puteți opta pentru spații special amenajate pentru firme mici, cu puțini angajați. În plus, aici, în aceste hub-uri, puteți interacționa și cu alți antreprenori, din diverse domenii, cu care puteți lega parteneriate. Mai există și varianta a treia, cea în care puteți foarte bine să lucrați de acasă, dacă business-ul vă permite, bineînțeles. Dar apropo de parteneriatele despre care aminteam anterior, e bine să știți că “trocul” este o unealtă foarte bună și în zilele noastre, așa că verificați dacă puteți face schimb de servicii sau bunuri cu alte business-uri, pentru a mai scuti din cheltuieli. Desigur, produsele sau serviciile pe care le oferiți costă și ele, însă nu la fel de mult. Plus că voi primiți la schimb ceva pentru acei bani, deci ei nu se pierd.

 

2. Optează pentru leasing

Acum, că tot am amintit despre bunurile mobile ale firmei, voi trece la partea care ține de mașini. Aici, pentru a aborda partea de economii, este foarte important, în primul rând, despre ce fel de business este vorba, căci dacă, de exemplu, aveți nevoie de un autovehicul pentru a transporta marfa evident că vorbim despre niște costuri, în schimb dacă vorbim despre mașina personală (personală, dar a persoanei juridice, cum se practică J) sunt alte costuri de luat în calcul. Revenind la varianta în care aveți nevoie de mașini pentru buna funcționare a business-ului, în acest caz trebuie să analizați foarte bine înainte ofertele de leasing. Deci, da, nu cumpărați “cu banii jos” o mașină, pentru că doar blocați banii firmei. Faceți o analiză de rentabilitate între un leasing operațional și unul financiar. Mai mult decât atât, sunt multe companii de leasing care oferă contracte de închiriere, astfel că puteți achita mașina abia la finalul perioadei de leasing, adică după ce ați și produs bani cu mașinile respective.

Citește și Spune-mi ce salariu ai, ca să îți spun ce mașină îți permiți

3. Analizează mai multe oferte pentru asigurare

Cam la fel trebuie analizate și asigurările, care pot fi o lovitură dură în buget. Nu vă opriți la prima ofertă făcută un broker, ci luați în calcul mai multe opțiuni. Puteți inclusiv negocia, în funcție de nevoile pe care le aveți. Ați fi surprinși ce diferențe mari de cost pot exista de la o companie la alta pentru același tip de asigurare.

 

4. Analizează rentabilitatea pentru deținerea vs închirierea de utilaje

O altă analiză pe care ar fi indicat să o faceți este cea a costurilor pentru utilajele sau chiar pentru aparatura de care aveți nevoie. Chiar și un copiator poate fi închiriat, cu service inclus, și poate fi mult mai avantajos. Cercetați așadar prețurile și vedeți dacă nu ar fi mai rentabil să le închiriați decât să le cumpărați.

 

5. Elimină timpii neproductivi

Ce mai puteți face pentru a optimiza cheltuielile este să eliminați timpii neproductivi. Cum faceți asta? Poate părea banal, dar apelurile telefonice personale îndelugi din timpul zilei înseamnă bani pierduți pentru companie. Desigur, nu o să le interziceți angajaților să vorbească la telefon, însă, pentru o mai bună coordonare pe timpul programului de lucru, stabiliți clar responsabilitățile fiecăruia. Stabiliți chiar și obiective pe zile sau săptămână, în funcție de business. Astfel, chiar dacă angajatul va fi tentat să tragă de timp până la încheierea programului, dacă va avea target-uri se va mobiliza mai bine. Poate va lucra mai rapid ca să recupereze timpul “pierdut” la telefon. 🙂 Fie vorba între noi, și antreprenorii pierd timp cu discuții neproductive la telefon, așa că nu putem arunca “vina” doar în cârca angajaților. Ba, mai mult, între diverse întâlniri, antreprenorii pierd și foarte mult timp în trafic, stând în mașină. Nu avem noi cine știe ce infrastructură de transport în comun (în sensul că se circulă tot bară la bară), dar metroul chiar funcționează. Și, nu, nu scade brandul personal dacă nu circulați cu mașina, ci vă creșteți afacerea. În plus, putem lua exemplul țărilor dezvoltate, unde circulația cu mijloacele de transport în comun este cât se poate de firească, indiferent de nivelul social. O astfel de mișcare ar avea efecte și la punctul 2 amintit în articol (cel în care vorbeam despre optimizarea costurilor cu partea auto), pentru că, renunțând la transportul cu mașina, reduceți și cheltuielile cu combustibilul, care, fie vorba între noi, ajunge la sume deloc de neglijat.

Nu uita să îți instalezi aplicația pe dispozitivul tău preferat:

sau

6. Revizuiește costurile cu utilităţile și cu telefonia

Fiți atenți și la costurile cu facturile pentru utilități sau pentru telefonie mobilă. Și de acolo se pot face economii. Negociați contractele la utilități, ca pe orice alte contracte pe care le negociați pentru business, consumați inteligent energie (e plin de becuri smart și alte asemenea gadgeturi care să vă ajute să vă optimizați) și renunțați la abonamentele de telefonie în favoarea cartelelor, care oferă “extra, mega” beneficii și ce mai doriți la prețuri considerabil mai mici.

 

7. Fă-ți publicitate inteligent

Economie puteți face și la bugetul pentru publicitate. În loc să plătiți bani grei pentru promovare, alegeți inteligent evenimente cu care să vă asociați și pe care să le sponsorizați. Evenimentele care știu, la rândul lor, să se promoveze atrag automat și presă, așa că, în loc să plătiți aparițiile la 4-5 televiziuni, participați alături de alte companii la susținerea unui proiect comun și de interes general. În plus, ajută mult și zona de online acum, care are canale de promovare foarte eficiente. În felul acesta puteți salva din veniturile companiei cam 5%, cât este media alocată pentru bugetul de publicitate, potrivit specialiștilor.

 

8. Plătește angajații în funcție de performanţă

O altă metodă prin care puteți face economii este să schimbați modul în care vă plătiți angajații. Adică, de exemplu, în cazul unor afaceri bazate pe vânzări sau pe producție oferiți salariile în funcție de performanță. Poate că nu o să fiți cel mai popular angajator la început, dar, ușor-ușor, oamenii chiar s-ar putea cerne, astfel încât să rămâneți cu angajații productivi și să scăpați de cei care luau bani mai degeaba. Sau, cine știe, poate așa îi veți stimula și pe cei mai “leneși” să pună osul la treabă.

 

Iar în final, ca un al 9-lea sfat, n-ar fi rău dacă, prin decembrie, după ce tot anul v-ați ținut de recomandările de mai sus, ați face o analiză comparativă a costurilor anului curent cu cele din cel mai bun an, dar și cu cele dintr-un an mai slab al firmei. S-ar putea să aveți surprize plăcute.

Succes și business-uri productive să avem!

Abonează-te la newsletter-ul bankata.ro pentru recomandări săptămânale despre buget și finanțe personale. Fără reclame și fără sfaturi inutile. Doar informații financiare de calitate!

nkata.ro nu oferă servicii de consultanță în ceea ce privește produsele financiare. Scopul nostru este să te ajutăm să compari și să găsești produsul potrivit pentru tine.

Bankata.ro este gratis pentru toți utilizatorii și ne străduim zilnic să îți oferim informații personalizate și de calitate. În cazul în care unul dintre produsele afișate pe site-ul nostru se potrivește nevoilor tale, noi primim un comision de la instituția financiară, fără nici un cost suplimentar pentru tine. Recomandările noastre sunt tot timpul obiective și independente de parteneriatele pe care le avem.